Arsegan Easybrew-30 Alles-In-Eén Brouwinstallatie

There are 25 replies in this Thread. The last Post () by Pol.

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Nee, dat is een remake van die beroemde/beruchte Klarstein Mundschenk. Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen die men ermee gaat hebben. De mundschenk zelf is nooit echt positief onthaald geweest.

Aan de andere kant wordt deze ketel ook verkocht in de UK als de ACE microbrewery en daar haalt hij wel goede reviews.

• Tegenwoordig wordt je serieus om de oren geslagen met die 'goedkope' all-in-one systemen.

Blijkbaar proberen velen een graantje mee te pikken van de verkoop van deze toestellen.

Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.

Winston Churchill

• Tegenwoordig wordt je serieus om de oren geslagen met die 'goedkope' all-in-one systemen.

Kan van het mijne zeker niet klagen. Maar de Bulldog Brewer is ondertussen aan V3 bezig en niet zo goedkoop meer als in het begin (nu 475 Euro).

Vanwaar die zeer grote prijsverschillen met Speidel?

Speidel gebruikt waarschijnlijk dikker Inox en een betere pomp. Is ook programmeerbaar wat de Bulldog Brewer bijvoorbeeld niet is, je moet elke stap afzonderlijk ingeven. En dan is er ook nog de merknaam die wat euro's aan de rekening toevoegd ;)

• MAAR het zijn wel ook zeer degelijke installaties.

Dat komt op online reviews ook altijd terug : duur mààr heel goed gebouwd en degelijk materiaal.

Wel een belangrijk verschil tussen de Klarstein en de Arsegan die Niels gaat aanbieden : de Arsegan komt met een RVS dompelkoeler. Altijd handig meegenomen. :)

• Ik heb me laten adviseren in een speciaalzaak (the Wineshop in Kuurne) waar ze net de Arsegan Easybrew binnen hadden.

Voor mij was de prijs ook wel doorslagggevend. In het begin lopen de aankopen nogal op (en dan heb je nog niet eens ingrediënten!)

Ik ben er alleszins al heel erg blij mee - nu enkel nog de eerste brouwtest afwachten (begin volgend jaar) :-)

• Nee, dat is een remake van die beroemde/beruchte Klarstein Mundschenk. Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen die men ermee gaat hebben. De mundschenk zelf is nooit echt positief onthaald geweest.

Aan de andere kant wordt deze ketel ook verkocht in de UK als de ACE microbrewery en daar haalt hij wel goede reviews.

Heb zelf een mundschenk (van september). Kan hier niks slechts over zeggen. Als je naar de specificaties en uiterlijk kijkt is het dezelfde als de easybrew. Het verschil met de brewmonk zit 'm in het controlepaneel (en de service na verkoop van brouwland). Alle 3 worden echter in dezelfde (chinese) fabriek gemaakt.

• Heb zelf een mundschenk (van september). Kan hier niks slechts over zeggen.

De opmerking die ik maakte was voor de modellen die begin dit jaar werden aangeboden. Daarna zijn ze een lange tijd onbeschikbaar geweest. Ik vermoed vanwege de bugs en deze zullen nu wel van de baan zijn.

Wat je zegt over de service van Brouwland is iets dat je zeker in acht moet nemen, als er iets stuk is dan heb je snel hulp. Als je het nog naar Klarstein moet gaan versturen, ben je nog wel effe bezig.

• De opmerking die ik maakte was voor de modellen die begin dit jaar werden aangeboden. Daarna zijn ze een lange tijd onbeschikbaar geweest. Ik vermoed vanwege de bugs en deze zullen nu wel van de baan zijn.

Wat je zegt over de service van Brouwland is iets dat je zeker in acht moet nemen, als er iets stuk is dan heb je snel hulp. Als je het nog naar Klarstein moet gaan versturen, ben je nog wel effe bezig.

Helemaal akkoord. De reden waarom ik voor de mundschenk gegaan ben is ten eerste de prijs: 350 euro, waar ik nog eens 40 euro van terug gekregen heb omdat ze mij geen koeler erbij konden geven, terwijl dit wel op de site stond. (dit ging zonder problemen en heel rap) en ten tweede de levertijd bij brouwland. Hierdoor kan ik spijtig genoeg inderdaad niet genieten van de service van brouwland. (het is het ene of het andere he)

• de resultaten van de mundschenk:

De temperatuur komt goed overeen met de regelaar. Het vermogen moet ik nog een beetje leren kennen (ik brouw buiten, en met vriesweer heeft hij beduidend meer vermogen nodig dan in september bij 20 graden, wat logisch is).

Een nadeel vind ik dat ik het programma niet meer kan aanpassen als hij ingesteld is (of ik weet niet hoe dat moet). Vooral op vlak van vermogen is het wel plezant als je daar een beetje mee kunt spelen.

Mijn rendement ligt ook nog niet heel hoog, vooral als ik een zwaarder bier wil brouwen en dus meer mout nodig heb. Dit kan ook wel aan de afstelling van de moutmolen liggen of mijn gebrek aan ervaring in het algemeen.

Al bij al toch al zeer lekkere biertjes mee gebrouwen, dus een tevreden gebruiker.

• Een nadeel vind ik dat ik het programma niet meer kan aanpassen als hij ingesteld is (of ik weet niet hoe dat moet). Vooral op vlak van vermogen is het wel plezant als je daar een beetje mee kunt spelen.

Bij de BrewMonk kan dit door op de knop Auto/pause te drukken en dan met de - of + de power in te stellen. Om verder te gaan met het programma terug drukken op de knop auto/pause.

Als je in het manuele programma bezig bent gebruik je de knop Manual/pause. Rest idem als voorgaande.

Ik veronderstel dat dit met de Arsegan hetzelfde is vermits men zegt dat dit hetzelfde toestel is.

Waarom trainen voor een sixpack als je gratis een tonnetje kan hebben!:bier:

The post was edited 1 time, last by Steinie ().

• Vandaag brouw ik voor de 5e of 6e keer met de arsegan. Tot nu toe was ik er heel tevreden over, maar nu krijgt hij kuren. Bij het opwarmen valt hij na een kleine minuut volledig uit : sturing en pomp. Na een minuutje start hij terug op, al is het programma dan wel verdwenen. Het lijkt er op dat een thermische beveiliging aan het tilt slaan is, want hij draait zeker niet droog. Heeft nog iemand dit voorgehad ?

• Kan je de pomp uit elkaar halen om ze aan de binnenkant te reinigen? Kan zijn dat er gewoon wat vuil of aanslag in zit

de pomp kan eruit gehaald worden en gereinigd. Ik denk echter dat de pomp er niet voor gaat zorgen dat alles (de sturing) gaat uitvallen, tenzij dat dit een soort beveiliging is.

• Blijkbaar moet hij toch eventjes oververhit zijn geraakt. Een dikke zwarte korst sierde de bodem. Waarschijnlijk toch even te weinig vloeistof op de bodem, aangebrand en vervolgens de aangebrande laag als isolator blijven werken. Hij functioneert terug perfect. Dit zal wel zijn effect hebben op de smaak van mijn licht blondje vrees ik.

• Wanneer je inmaischt op bvb 62° dan kun je het beste in stap 1 op 2000W snel naar deze temperatuur gaan en na 1 minuut een tweede stap van bvb 30 minuten 62° op 500W...enz.