Nieuw vergistingsnufje: Plaato

There are 77 replies in this Thread. The last Post () by Brucero.

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Echt ... afgelopen week heb ik hun nog eens een mailtje gestuurd dat ik nog altijd niets heb ontvangen.

Hun antwoord : Geachte heer wij hebben notitie genomen van uw email.

En daar moet ik het dan voorlopig nog mee doen ...

Ondertussen heb ik natuurlijk reeds "oeptinternet" wel al verkoop van de PLAATO gezien en zelfs foto's van leveringen van hele vrachtwagens en containers ...

Als ik dit allemaal zag dan wist ik dat mijn 2 stuks ook "niet de prioriteit hebben" en dat ik nog wel wat geduld zal moeten hebben.

...

...

...

Al ligt er NU bij het postkantoor IETS op mij te wachten ... en ik weet niet precies wat maar dat is in het beste geval voor zaterdagvoormiddag.

Dan is het postkantoor in Hulshout open denk/hoop ik.

...

...

...

to be continued 8->

• Ik zou toch maar eens nakijken hoe je die gasten wat meer onder druk kan zetten om je Plaato's te leveren. Ze zijn al vollenbak aan het verkopen en blijkbaar kunnen ze er wel gratis naar mensen sturen om te testen. Dat is geen manier van zaken doen >:P

Hangt een beetje er van af waar die mensen werken niet??
    Als die bij Brouwland werken is het best logisch als ze daar een test pakket ontvangen dat ze dit ook testen, en aldus met een medewerker mee geven om te testen. :-/

• Het is geen kritiek op de personen die zulks hebben gekregen om te testen maar wel op het bedrijf dat die dingen verkoopt. Het lijkt me toch dat je eerst je leveringen gaat doen aan mensen die al meer als een jaar op een van je toestellen wachten.

Inderdaad! EN zeker dat dit mogelijk gemaakt is door die mensen want het was met crowdfunding...
    Ik zelf doe dit ook regelmatig en steeds tevreden maar deze loopt blijkbaar mank :-/

• Tja, wat kun je er aan doen Walter, buiten eens een email sturen ... ?

Naar Noorwegen bellen? Hun telefoonnummer staat in onderstaande email.

En opgelet "de echte productie" EN "verzending" zijn nog niet zolang aan de gang ...

Volgens mij heeft dit alles te maken met PRIORITEIT, met de hoeveelheid die je besteld en dus de hoeveelheid GELD dat je geïnvesteerd hebt in hun project.

Wat eigenlijk op zich wel heel normaal is ... wat stellen mijn 2 toestellen voor tov een hele container ... NIKS ... :-/

Hun email van 17/06 ...

Posted by Plaato Inc. (Creator)

Hi everyone,

PLAATO is now officially shipping! The first units was sent from the manufacturer today, and we are planning on getting the rest out by next week.

Tarje and Michael arrived at the manufacturer on Monday and has been close on the final assembly of the units.

We identified a couple of challenges during assembly, but was able to fix those on the assembly line. The machine that is used to seal up the sensor part has to be tuned very precisely, otherwise one of the sensors gets burned by the ultrasonic energy. With some tweaking Tarje, Michael and the engineers found a solution, so production could continue.

Units will be shipped the moment they are ready, so we hope to ship units every day from coming Tuesday and ahead.

If you want to change your address, you have another 48h to do that. Please remember that we need your phone number to assure that the shipment arrives.

Here is some pictures from the assembly line, where most of the work is done on the sensor part. Every unit is tested in various tests, and then sealed up as the last step.

Tarje is working on sensor mountingTarje is working on sensor mounting Michael is here quality assuring the ultrasonic welding.Michael is here quality assuring the ultrasonic welding. A complete PLAATO AirlockA complete PLAATO Airlock Units ready for wrapping before shipping.Units ready for wrapping before shipping. PLAATO assembled and ready for shipping.PLAATO assembled and ready for shipping.

We will send individual notifications when the packages are sent, together with tracking number.

Apps for both iOS and Android is now finally published and ready for your PLAATO Airlock.

We are looking forward to everyone's feedback on the software, airlock, documentation and the complete product, and will implement improvements on a frequent basis. So please don't hesitate to send a mail to community@plaato.io, or calling us directly on +47 98008324 if you need help or have any kind of feedback.

Again, thanks for your patience. We wouldn't be here today with PLAATO on our side without you, guys.

Best, The PLAATO team Tarje, Michael, Tobias, Jiaming and Pål

• Wel het is niet te geloven hé, ik krijg samen met het bericht dat ALLE PLATOO'S, voor diegenen die toen ingeschreven hadden, verzonden zouden zijn, ook HET BERICHT met een TRACKING NUMMER ...

Volgens de TRACKING " zie hieronder"

Estimated date of arrival at the post office

14 Nov 2018 - 21 Nov 2018, 15 - 22 days remaining

The forecast is not 100% certain, and is based on 151 packages delivered in the last 60 days

• 31 Okt 201802:40 Item dispatched. Flyt Express's sorting centre, Guangzhou FLYT EXPRESS
    • 31 Okt 201801:59 Sent to next transit point, processing center Guangzhou, China CHINA POST
    • 31 Okt 201801:57 Parcel has been sealed Guangzhou, China CHINA POST
    • 31 Okt 201801:57 Parcel has been sealed Guangzhou, China CHINA POST
    • 30 Okt 201823:38 Parcel has been received Guangzhou, China CHINA POST
    • 30 Okt 201819:14 Announced CHINA POST
    • 30 Okt 201819:13 Announced China BELGIUM POST - BPOST
    • 30 Okt 201819:13 Zending afgegeven INTERNATIONAL POST BPOST BELGIUM
    • 30 Okt 201814:40 Item in transit Flyt Express's sorting centre, Guangzhou FLYT EXPRESS
    • 30 Okt 201814:40 Item received Flyt Express's sorting centre, Guangzhou FLYT EXPRESS

Zou ik dan echt den allerlaatste geweest zijn ????:-/:drinken:

• Misschien wel beter/correcter dan een iSpindel daar die Plaato minder/geen last heeft van de schuimvorming waar de andere zich toch in bevindt..? Geen ervaring met beiden natuurlijk, is maar een gokje en wil de iSpindel niet afbreken hé, is maar een hersenspinsel...

"Bier is ook een schoonheidsproduct, als je er genoeg van gebruikt worden de minst mooie vrouwen (bijna) de mooiste..."

• Ik heb nu met de tilt 4 vergistingen gedaan en voor mij werkt die perfect

Elke maal achteraf gemeten met de hydrometer en dit komt perfect overeen

Wat dat doet tussen begin en einde gisting weet ik niet , is ook de bedoeling mijn gistvat niet open te doen en te meten met de hydro , maar je kan er goed de vergisting mee volgen en gemakkelijk te weten wanneer de vergisting stopt.

Heb hem wel ongeveer 20 euro te duur betaald , in Nederland was het 149 euro in Duitsland 135 euro

Had meer moeten zoeken .

• Ik heb mijn iSpindel al vele malen gebruikt en ik ben daar zeer tevreden over. Tijdens het vergisten zie je natuurlijk wel wat schommelingen, maar die zijn vrij beperkt. Uiteindelijk ligt het grootste gedeelte van de iSpindel onder het schuim van het vergisten waardoor de schuimvorming geen grote impact heeft op het uitlezen ervan. Het is eerder de vorming van CO2 belletjes denk ik die zorgt voor deze lichte schommelingen. Tijdens het vergisten is de nauwkeurigheid voor mij ook niet van groot belang, omdat ik hem vooral ook gebruik om te kijken wanneer het vergisten begint te vertragen en uiteindelijk stopt. Met een goed gekalibreerde iSpindel bekom je een vrij nauwkeurig resultaat bij einde gisting. Ben in elk geval ook heel benieuwd naar de resultaten van deze Plaato.

• Als je op het hobbybrouwen forum zoekt naar bellenteller kom je heel veel informatie tegen van een soortgelijk apparaat. Dat werkt dan wel met snoertjes en een losse print, een wat ouder project dus.

Lekkages is de grootste vijand van dit systeem, vooral aan het begin en eind van de vergisting als er heel weinig co2 geproduceerd wordt kan het gaan afwijken.

• Wat ik me ook afvraag is, of de grootte van je gistvat van belang is. Of eerder de ruimte boven je wort.

Stel, je hebt een gist waarvan je weet dat hij voor weinig schuimvorming zorgt, dan kan je je gistvat een stuk voller doen. Hierdoor wordt de ruimte boven je wort een stuk kleiner en zal volgens mij de druk door de ontstane CO2 vorming sneller toenemen dan wanneer je een vrij grote ruimte boven je wort hebt. Hierdoor zullen er ook veel sneller bellen gaan optreden in de plaato t.o.v. een gistvat met grote ruimte boven het wort.

Wanneer dit toestel feilloos werkt, zou het in beide gevallen eenzelfde eindmeting moeten geven en daar heb ik mijn twijfels over.

• Ik denk niet dat de grootte van je gistvat van belang is, alleen het volume van het wort. En je meet de geproduceerde koolzuur. De theorie dat de druk in een kleine ruimte sneller toeneemt is wel waar in een afgesloten ruimte, maar in je gistvat gaat dat niet op omdat de druk via het waterslot verdwijnt.

• "HET" ligt volgens mij al van 6 november in België op de luchthaven ... ocharme mijne PLAATO ...

Maar waar hebben ze ook weeral gestaakt (begrijpelijk) op de luchthaven bij de vrachtafhandeling.

En wie staakt er NU weer ... DE POST ... t'is bijna nen echte survival aan't worden...

Estimated date of arrival at the post office

13 Nov 2018 - 19 Nov 2018, 2 - 8 days remaining

The forecast is not 100% certain, and is based on 104 packages delivered in the last 60 days

• 06 Nov 201815:36 Awaiting presentation to Customs CHINA POST
    • 06 Nov 201815:36 Arrival from abroad CHINA POST
    • 06 Nov 201815:35 Wachten op aanbieden bij de Douane Belgium BELGIUM POST - BPOST
    • 06 Nov 201815:35 Aankomst uit het buitenland Belgium BELGIUM POST - BPOST
    • 06 Nov 201815:35 Aankomst in het internationale sorteercentrum BRUSSELS EUROPEAN MAIL CENTRE, België BPOST BELGIUM
    • 06 Nov 201815:35 Sent to destination country FLYT EXPRESS
    • 06 Nov 201815:35 Arrived at destination country Belgium FLYT EXPRESS
    • 06 Nov 201815:35 Sent to destination country Belgium FLYT EXPRESS
    • 06 Nov 201815:35 Arrival from abroad Belgium FLYT EXPRESS
    • 06 Nov 201815:35 Awaiting presentation to Customs Belgium FLYT EXPRESS
    • 04 Nov 201809:37 Handed over to airline China FLYT EXPRESS
    • 03 Nov 201805:01 Handed over to airline China FLYT EXPRESS
    • 01 Nov 201817:25 Handed over to airline China FLYT EXPRESS
    • 01 Nov 201817:10 Arrived广州处理中心 FLYT EXPRESS
    • 31 Okt 201814:56 Parcel has been sealed广州处理中心 FLYT EXPRESS
    • 31 Okt 201810:13 Vertrek uit het uitwisselingskantoor GUANGZHOU, China BPOST BELGIUM
    • 31 Okt 201809:22 Departure to country of destination CHINA POST
    • 31 Okt 201809:21 Vertrek naar het land van bestemming China BELGIUM POST - BPOST
    • 31 Okt 201809:21 Vertrek uit het uitwisselingskantoor GUANGZHOU, China BPOST BELGIUM
    • 31 Okt 201809:21 Departure to country of destination China FLYT EXPRESS
    • 31 Okt 201803:22 Parcel has been opened Guangzhou FLYT EXPRESS
    • 31 Okt 201802:40 Item dispatched Flyt Express's sorting centre, Guangzhou FLYT EXPRESS
    • 31 Okt 201801:58 Sent to next transit point, processing center Guangzhou, China FLYT EXPRESS
    • 31 Okt 201801:56 Parcel has been sealed Guangzhou, China FLYT EXPRESS
    • 31 Okt 201801:56 Parcel has been sealed Guangzhou, China FLYT EXPRESS
    • 30 Okt 201823:37 Parcel has been received Guangzhou, China FLYT EXPRESS
    • 30 Okt 201819:14 Announced CHINA POST
    • 30 Okt 201819:13 Announced China BELGIUM POST - BPOST
    • 30 Okt 201819:13 Zending afgegeven INTERNATIONAL POST BPOST BELGIUM
    • 30 Okt 201819:13 Announced China FLYT EXPRESS
    • 30 Okt 201814:40 Item in transit Flyt Express's sorting centre, Guangzhou FLYT EXPRESS
    • 30 Okt 201814:40 Item received Flyt Express's sorting centre, Guangzhou FLYT EXPRESS
  • En wie staakt er NU weer ... DE POST ... t'is bijna nen echte survival aan't worden...

Tegen wie zegt ge het. Bpost, dat is toch ook een geval apart. :( We hebben daar regelmatig problemen mee. Postbode belt niet aan maar zit in zijn auto rustig een bon in te vullen dat ik het pakket kan komen halen op de post. Vooraleer ik dus de voordeur uit was (ik had zijn auto gehoord, was aan het thuiswerken) was meneer al gedraaid en weg. Van mijn kl... gaan maken bij het postkantoor : niks aan te doen, een klacht moet via de website.

Mijn madam van hetzelfde : pakketje laten leveren bij de krantenwinkel. Krijgt bericht dat het daar naartoe is gestuurd en aangekomen. De winkelier zegt geen pakje te hebben ontvangen (en we kennen hem, die is zo eerlijk als goud). Heen en weer gebel met de post, 3 keer van hetzelfde, vrijdag staakten ze en ik ben benieuwd of ze het maandag zal kunnen gaan afhalen.

Dikke bende amateurs zijn dat daar :thumbdown:

• Dikke bende amateurs zijn dat daar

Heb je soms wel een punt in, hoewel dat ik denk dat het (zo als bij ieder bedrijf trouwens) afhangt van de persoon die de job moet uitvoeren ...

Waarmee ik wil zeggen dat men niet iedereen over dezelfde kam mag scheren.

Ken zo genoeg verhalen van BPost / Proximus(Belgacom) / banken waar medewerker x niet weet hoe of wat (en dus geen oplossing kan geven), terwijl zijn collega het probleem in een paar seconden oplost.

Maar bon, da's allemaal eerder off-topic denk ik ;)

• Och volgend jaar is er immers ook nog een kerstmis ... of denkte gelle dat er daartegen alleen nog maar een suikerfeest bestaat ?

Moedig zijn hé jongens ... mekander ni den dieperik inklappe hé ... VIVE LA PEPTALK ... ?????????????????????? :S :-/

• Tegen wie zegt ge het. Bpost, dat is toch ook een geval apart. :( We hebben daar regelmatig problemen mee. Postbode belt niet aan maar zit in zijn auto rustig een bon in te vullen dat ik het pakket kan komen halen op de post. Vooraleer ik dus de voordeur uit was (ik had zijn auto gehoord, was aan het thuiswerken) was meneer al gedraaid en weg. Van mijn kl... gaan maken bij het postkantoor : niks aan te doen, een klacht moet via de website.

Mijn madam van hetzelfde : pakketje laten leveren bij de krantenwinkel. Krijgt bericht dat het daar naartoe is gestuurd en aangekomen. De winkelier zegt geen pakje te hebben ontvangen (en we kennen hem, die is zo eerlijk als goud). Heen en weer gebel met de post, 3 keer van hetzelfde, vrijdag staakten ze en ik ben benieuwd of ze het maandag zal kunnen gaan afhalen.

Dikke bende amateurs zijn dat daar :thumbdown:

Waar is den tijd dat de facteur nog een gerespecteerd lid van de gemeente was? :)

• Post by springerke ().

This post was deleted by the author themselves ().
  • We zijn hier serieus aan het afwijken van het onderwerp :) misschien moeten we het maar terug hebben over de Plaato zelf.

Het zou leuk zijn mocht de Plaato kunnen worden geïntegreerd in de Brewfather software, nu kan dat al met een Tilt en Ispindel en dan krijg je een mooie opvolging van je vergisting in je brouwsoftware zelf.

Dit terzijde, ik dacht dat Speidel ooit met een soortgelijk product bezig was, maar ik heb daarna er niets meer van gehoord?

• We zijn hier serieus aan het afwijken van het onderwerp misschien moeten we het maar terug hebben over de Plaato zelf.

Het zou leuk zijn mocht de Plaato kunnen worden geïntegreerd in de Brewfather software, nu kan dat al met een Tilt en Ispindel en dan krijg je een mooie opvolging van je vergisting in je brouwsoftware zelf.

Dit terzijde, ik dacht dat Speidel ooit met een soortgelijk product bezig was, maar ik heb daarna er niets meer van gehoord?

Bij Speidel is dit de Gärspundmobil https://www.speidels-braumeist…-gaermeister-control.html het spijtig is ze dat hier geen verdere software aankoppelen zoals bij de PLAATO, natuurlijk hoe betrouwbaar is die info van PLAATO, msch net daarom dat Speidel hier niet verder op ingaat?