Bier brouwen

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

News

• Die vraag is hier al aan bod gekomen maar is al van jaren terug, ondertussen al waarschijnlijk nieuw materiaal op de markt.

Ik ben op zoek naar een goede (budget / mid-range) vacüum-machine. Over welke apparaten zijn jullie tevreden?

Gebruiksgemak? Gebruik van zakken van andere leveranciers of enkel eigen merk? pos/neg?

Tony

• Wegens het afbreken van mijn dompelpomp en het lange verzenden vanuit China + een aankomende vakantie waarin ik mijn RIMS wil opbouwen. Ben ik dus opzoek naar een pomp die iemand op overschot heeft voor een redelijke prijs.

Dit mag dus zo een chinese dompelpomp zijn, maar ook een Iwaki, Rover,...

Alvast bedankt :clinking_beer_mugs:

• Daarvoor ben ik ook eigenlijk nog opzoek naar een betere manier om gemakkelijk te kunnen spoelen.

Nu gebruik ik een klein Solar waterpompje en een silicone slang waarmee ik heet water vanuit mijn weckketel manueel over het beslag spoel. Maar wil dit eventueel vervangen door een Manifold of iets dergelijks maar deze zijn vrij duur. Misschien bestaat er nog een alternatief of kan je deze zelf maken? Iemand not tips?

Ik heb een drijfbal voor mijn spoelwater van bij nonkel Ali (vind je in alle maten en soorten)
    De silicone slang (12 x 16) zit geklemd in de de doorgang van de bal (15mm) en die drijft gewoon boven op het filterbed.

• Brouwhulp hanteert een heel oude BBCode voor het plaatsen van zijn recepten. Deze BBCode wordt niet meer door moderne forumsoftware ondersteund. Ik heb hiervoor een workaround gemaakt maar dit houdt wel in dat je zelf ook iets moet aanpassen.

Als je je recept kopieert, dan krijg je een code waar je telkens dit ziet : [tabular type=4]. Dit zorgt voor problemen met de opmaak. Verwijder het aub NIET maar vervang het telkens door [tabular] (dus de " type=4" verwijderen). Hierdoor kan de software de code correct uitvoeren.

Mocht je hieromtrend nog vragen hebben, stel ze gerust ;-)

• Ik zal vandaag een poging ondernemen om mijn VHM2020-biertje (als het door kan gaan) te brouwen. Misschien poppen hier ondertussen wel een aantal vraagjes op.

Ik begin al met een eerste: Brewfather geeft me aan dat ik moet aanzuren (8,7ml melkzuur). Doe ik dat onmiddellijk al in het maischwater voor ik stort of wacht ik een kwartiertje na storten om te meten en eventueel bij te voegen? Wel zal ik mijn spoelwater tot pH 5,2 aanzuren.

Unread Threads

1. Onderwerp
    2. Berichten
    3. Recentste bericht
    1. Welke vacüum-machine?

• tontin
    2. Berichten
      0
      Views
      4
    1. [Gezocht] Pomp 6

• guidomarree