Discussie over recepten

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

News

• Op een lambiek van 10 maanden (barrel aging ) heb ik 2 maand geleden 30 % frambozen gezet.

( in een damme jeanne)

1/ Wanneer zou ik best kunnen bottelen?

2/ kan het interessant zijn om het frambozenbier nog meer body te geven om bij het bottelen nog 10 of 20% lambiek van 2 jaar oud aan toe te voegen?

3/ hoelang liggen zure krieken best op lambiek voor een zure kriek?

3 Welke bottelgist?

4/ Hoelang nog op fles laten rijpen vooraleer te drinken?

• We durven al eens afwijken van een onderwerp en wat zeveren onder elkaar. Niks mis mee maar soms gaat het originele onderwerp al eens ondergesneeuwd zitten en splits ik een heleboel berichten af naar den toog. Nu vroeg ik me af of een chatfunctie iets interessants is voor dit forum? Off-topic conversaties kunnen dan naar daar verhuizen en zo kunnen we de onderwerpen clean houden.

Wat denken jullie? Als jullie willen kan ik eens een chat openen om te testen?

• Dag beste leden

ik brouw met de Easy Brew 50 , al 10 maal mee gebrouwen

ik Maish als volgende, 15 min op 50° Eiwitrust , 40 min op 63° , 20 min op 72° en 5 min op 78° en dit met een vermogen van 1800Wat de bath is 30 L en ik kook op 2500Wat, als ik roer tijdens het Maishen heb ik al ondervonden dat het gemakkelijk aangebrand en als ik niet roer dan heb ik een mindere rendement 66%

Heeft iemand nuttige tips om dit te verhelpen dank u

Unread Threads

1. Onderwerp
    2. Berichten
    3. Recentste bericht
    1. Filteren met BrewMonk 84

• Kristof.anthonis
    2. Berichten
      84
      Views
      1.8k
      84
    3. Steinie

1. Easy Brew 42

• Marico
    2. Berichten
      42
      Views
      495
      42
    3. Hanske

1. Bierbot installeren op een RaspberryPI3 draaiend onder Raspbian Buster Lite als besturing. 28

• Rudy M
    2. Berichten
      28
      Views
      743
      28
    3. wimdm

1. Amarillo Pils 50

• Bram
    2. Berichten
      50
      Views